نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع

آب داخل لوله کشی شهری حکم آب کر را دارد وبه محض بر خورد با جسم نجس شده آن را پاک می کند و از همین خاصیت در زیارتگاه ها استفاده می شود و زمانی که یک بچه در زیارتگاهی ادرار می کند خادمان زیارتگاه در دور تا دور ادرار اسفنج قرار می دهند و اب شهری را توسط یک شیلنگ به آن محل انتقال میدهند و محل را می شویند و اب را توسط اسفنج ها جمع می کنند و در ضمن اعتقاد دارند که چون حکم آب کر اجرا شده است بنابر این اسفنج ها هم پاک هستند ولی توجه داشته باشید که اگر از آفتابه استفاده شود چون آفتابه حکم آب قلیل را دارد نه تنها زمین را پاک نمی کند بلکه اسفنج ها را نیز نجس می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
1.توکل بر خدا 2.ادب در کلام 3.قصور در شهوت 4.اجتناب از غیبت 5. ملایمت با جاهلان 6. نظافت در پوشش7.عفو با قدرت 8. پرهیز از خشم 9. دوری از کبر 10. عیادت مریض 11. استقامت در کار 12. شکر بر نعمت 13.تفکر در امور 14. اندازه در معاش 15.دلجویی از غریبان 16. سعی در اخلاص 17. اکرام به مهمان 18.تامل در جواب  19. دادرسی در قضا 20. اصرارر در طاعت 21. راستی در گفتار 22. خدمت به خلق 23. سرعت در خیر 24.تقدم بر سلام  25. وفا بر  عهد 26.کناره جویی از بخل 27. عطا در مقام 28. احترام به والدین 29. شفقت با مردم 30. مخالفت با نفس31.نصرت بر جهاد 32. جوانمردی با مغلوب 33.نوازش یتیمان 34.پایداری بر حوادث 35.خشرویی با همسر 36. مصاحبت با نیکان 37.ایثار بر مساکین 38.  صبر بر مصاعب 39. امداد بر مظلوم 40.تعطیل در اثقام



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
***مبارزه با شيطان*** ***قرآن كريم سوره ي مومنون : ( همانا اهل ايمان رستگار شدند) : 1. آنان كه در نمازشان خاشع هستند. 2. آنان كه از لغو و باطل دوري مي كنند. 3. وآنانكه زكات مي دهند. 4. وانان كه فروج خود را از عمل حرام نگاه مي دارند مگر از همسرانشان و كنيزاني كه مالك شده اند كه در مباشرت با آنها ملامت نمي شوند وكسي كه غير از اين راه بطلبد تجاوزكار خواهد بود . ***امام صادق (ع) روايت ميكردند كه:ابليس به سپاهيان خود مي گويد در ميان آدميان حسادت و تجاوزگري افكنيد زيرا اين دو نزد خدا با شرك برابراست . *** امام صادق (ع) روايت ميكردند كه: (ابليس گفت 5 دسته از مردم هستند كه من چاره ي آن ندارم اما ديگر مردمان در مشت من هستند): 1. هركه با نيت درست به خدا پناه برد و در كارهايش به او تكيه كند. 2. كسي كه شب و روز بسيار تسبيح خدا گويد . 3. كسي كه براي برادر مومنش آن پسندد كه براي خود مي پسندد. 4. كسي كه هرگاه مصيبتي به او مي رسد بيتابي نكند . 5. كسي كه به آنچه خدا قسمتش كرده خرسند است و غم روزيش را نمي خورد. ***قران كريم مي فرمايد: شيطان از تهي دستي مي ترساند و به كارهاي زشت وادار مي كند در حالي كه خداوند از جانب خود به شما از آمرزش وبخشش مي دهد . خدا گشايش دهنده دانا است. ***امام علي (ع) فرمودند عوامل گمراه كننده 3 تا است : 1. زن دوستي كه شمشير شيطان است. 2. شراب خواري كه دام شيطان است . 3. عشق به درهم ودينار كه تير شيطان است . 4. شيطان از طرف خود وعده نمي دهد بلكه از جانب پروردگارش وعده مي دهد تا آنان را به معصيت او وادارد و در ورطه هلاكتشان افكند . 5. همنشيني با هوس رانان موجب از ياد رفتن ايمان و حضور شيطان مي شود. *** امام صادق (ع) فرمودند: ابليس را سپاهي نيرومند تر از زنان و خشم نيست . ***امام علي (ع) در مورد تنبلي فرمودند: 1. آفت موفقيت تنبلي است. 2. مومن به آنچه ماندني است راغب است و به آنچه رفتني است رويگردان واز تنبلي به دور است و پيوسته سرزنده و كوشاست . 3. تنبلي آخرت را تباه مي كند. 4. يكي از عوامل محروميت سستي در كار است. 5. به تاخير افكندن كار نشانه ي تنبلي است. 6. با عزم و اراده ، به جنگ سستي برويد. ***امام باقر (ع) فرمودند: 1. تنبلي به دين ودنيا زيان مي زند. 2. من نفرت دارم از مردي كه در كار دنيايش تنبل باشد . 3. هر كه در كار دنيايش تنبل باشد در كار آخرتش تنبل تر است. ***امام صادق (ع) فرمودند: 1. دشمن كار ، تنبلي است . 2. از تنبلي و بي حوصلگي بپرهيز زيرا اين دو خصلت تو را از بهره ي دنيا و آخرتت باز مي دارد. ***در قران كريم آمده است كه : آيا ديدي كسي را كه هوس خويش را خداي خود گرفت و خدا او را با آن كه علم داشت گمراه كرد و بر گوش و دلش مهر نهاد و بر ديدگانش پرده افكند؟ اگر خدا او را هدايتش نكند چه كسي هدايتش خواهد كرد؟ پس آيا پند نمي گيريد. ***پيامبر اكرم(ص) فرمودند: هر كس از آبروي برادر خود دفاع كند اين كار حجابي ميان او و آتش است و البته بهشت بر او واجب مي شود.

:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
كينه وخشم ***امام علي (ع) درمورد كينه توزي فرمودند: 1. كينه توزي خصلت حسودان و بدخواهان است وپست ترين عيب ها ست. 2. علت فتنه ها و آشوب ها كينه توزي است. 3. جان كينه توز در عذاب است واندوهش دو چندان. 4. كينه توز پايبند دوستي و مودتي نيست. 5. كم اسايش ترين مردم كينه توز است. 6. كينه خشم بر انگيزد. ***امام باقر (ع) فرمودند: سرزنش كردن بهتر از كينه توزي است. ***امام صادق (ع) فرمودند: كينه مومن تا زماني است كه نشسته است همينكه برخاست كينه نيز از دل او مي رود. ***امام صادق (ع) در مورد خشم فرمودند: 1. خشم كليد هر بدي است. 2. خشم نابود كننده دل شخص حكيم است. 3. كسي كه اختيار دار خشم خود نباشد اختياردار عقل خود نيست. *** درقران كريم آمده است : 1. اهل تقوا فروخورندگان خشم و گذشت كنندگان از مردم هستند. 2. اهل ايمان چون به خشم آيند گذشت كنند. ***امام باقر (ع) فرمودند: كسي كه خشمي را فروخورد در حالي كه مي تواند آن را اعمال كند خداوند در روز قيامت دلش را از ايمني و ايمان پُر ميكند وجلوي عذاب خود را از او مي گيرد. ***امام علي (ع) فرمودند: خشم را با خاموشي درمان كنيد خواهش نفس را با خِرَد . ***پيامبر اكرم (ص) در مورد خشم فرمودند: خشمگين مشو و هر گاه خشمگين شدي بنشين و درباره ي قدرتي كه پروردگار بر بندگانش دارد و گذشتي كه از آنها مي كند بينديش و هرگاه به تو گفته شد از خدا بترس خشمت را دور افكن وبه گذشت و بردباري خويش .

:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
***رزق و روزي*** ***قران كريم در مورد رزق و روزي مي فرمايد : 1. همانا خداست روزي رسان . 2.همانا پروردگار تو در رزق هركس كه بخواهد گشايش مي دهد يا تنگ مي گيرد زيرا او به بندگانش آگاه و بيناست . 3.هيچ جنبنده اي در روي زمين نيست جز آنكه روزي اش بر عهده ي خداست و قرارگاه ومكان نقل و انتقالش را مي داند. ***پيامبر اكرم (ص) در مورد رزق و روزي مي فرمايد: 1.عبادت ده جز داردكه نه جز ان طلب روزي حلال است. 2.كسي كه براي خانواده اش زحمت بكشد مانند مجاهد در راه خداست . 3.خداوند متعال دوست دارد كه بنده خود را در طلب روزي حلال خسته ببيند. 4.طلب روزي بر هر مرد و زن مسلماني واجب است. 5.هركه از دست رنج خود بخورد مانند برق جهنده از پل صراط بگذرد و خداوند با نظر رحمت به او بنگرد و هرگز عذابش نكند. 6.ملعون است ملعون است كسي كه به دليل عدم تامين هزينه ي عائله ي خود ، آنان را ضايع گرداند. 7.بهترين روزي آن است كه به قدر كفايت باشد. 8.روزي اندك وبسنده بهتر از روزي بسيار و بازدارنده از ياد خداست. 9.هر كه حقي از حقوق برادر مسلمان خود را از او دريغ و باز دارد ، خداوند بركت روزي را بر او حرام گرداند مگر انكه توبه كند. 10.روزيِ كسي كه اطعام مي كند سريعتراز فرورفتن كارد در كوهان شتر،‌‌ به سويش مي آيد . 11.پيوسته در حال طهارت باش ، روزي ات گسترش مي يابد. 12.زياد صدقه بدهيد تا روزي‌ داده شويد.{ امام عسكري (ع) :همانا بخشندگي را اندازه اي است كه اگر از آن فراتر رود اسراف است .پيامبر(ص)فرمودند:در اسراف خيري نيست و در كارهاي خير اسراف نيست.} 13.كسي كه در روزي خود تاخير و تنگي ببيند ، بايد زياد تكبير بگويد . وكسي كه اندوه و غمش زياد شود بسيار استغفار كند. 14.خداوند سبحان و بزرگ مي فرمايد : آن بنده ام كه مرا در رساندن روزي كُند مي شمارد ، بترسد از اين كه به خشم آيم و دري از دنيا را به رويش بگشايم . 15.هركه خداوند تعالي به او نعمتي ارزاني دارد بايد خداي تعالي را حمد و سپاس گويد و هركس روزيش به تاخير افتد بايد از خداوند آمرزش بخواهد. 16.غم روزي فردا را نخور زيرا هر فردايي روزي را با خود مي آورد. 17.اگر آدمي همچنان كه از مرگ مي گريزد از روزي مي گريخت ، باز روزي به او ميرسيد همچنان كه مرگ به او ميرسد. 18.همانا روح الامين در دلم چنين افكند كه هيچ كس نميرد تا روزي اش را به طور كامل دريافت كند پس از خدا بترسيد و در طلب روزي آرام باشيد و دير رسيدن روزي شما را وادار نكند كه آن را از راه غير حلال بجوييد زيرا آنچه نزد خداست جز با طاعت او به دست نمي آيد. 19.نه حرص زدن حريص روزي را به سوي او مي كشاند و نه ناخوش داشتن كسي آن را از او باز ميدارد . 20.مبادا با پرداختن به كسب روزي تضمين شده ، از آنچه بر تو واجب شده است بازماني ؛ زيرا قسمت تو از روزي مي رسد و آنچه قسمت تو نباشد به آن دست نمي يابي. ***امام علي (ع) در مورد رزق و روزي مي فرمايد: 1. اختيار كم و زياد شدن روزي ها جز در دست روزي رسان نيست . 2. خداوند روزي ها را مقدر فرمود وآنگاه آنها را زياد و كم وبه تنگي وفراخي عادلانه تقسيم كرد تا هر كه را بخواهد به وسعت روزي و يا تنگي آن بيازمايد واز اين طريق سپاسگزاري و شكيبايي توانگر و تهيدست را به آزمايش گذارد. 3. هر جانداري ، روزي خود را دارد . 4. اين يكي كلاغ است و آن يكي عقاب، اين كبوتر است و ديگري شترمرغ ،هر مرغي را به نامي خوانده و روزي او را ضمانت كرده است .خلايق نان خورهاي خدايند و خداوند روزي انان را ضمانت كرده و خوراكشان را مقدر كرده است. 5. بدانيد آنچه خداوند مقدر كرده است بي كم وكاست به او برسد هرچند در چاره انديشي و پيدا كردن راه هاي كسب روزي ناتوان باشد ونيز بيش از آنچه خداوند برايش مقدر كرده به او نرسد هرچند بسيار زرنگ و چاره انديش باشد. 6. از دنيا آنچه به تو رسد بگير و آنچه به تو پشت كرده است رها كن و اگر چنين نمي كني دست كم در طلب دنيا آرام باش. 7. روزي دو گونه است : يك روزي كه تو در پي آني روزي ديگر كه آن در پي توست و اگر تو به سراغش نروي او خود نزد تو مي آيد. 8. 1(كمك مالي كردن به برادر ديني)2(امانتداري)3(صدقه دادن)4(خوش نيت بودن)5(دعا كردن پشت برادرانت)6.(زكات دادن) روزي را زياد مي كند. ***امام صادق (ع) در مورد رزق و روزي مي فرمايد: 1. اگر روزي مقدر است پس حرص زدن چرا؟! 2. خداوند تعالي روزي احمقان را فراخ گردانيد تا خردمندان عبرت بگيرند و بدانند كه دنيا نه با تلاش و كوشش به دست مي آيد و نه با زرنگي و تدبير . 3. هر كه با خانواده خود نيكوكار باشد و هركس خوش خوي باشد روزي اش زياد مي شود. 4. بايد طلب تو در كسب معيشت بالا تر از كسي باشد كه كسب معيشت را فرو گذاشته و پايين تر از شخص حريصي كه به دنيا خوشنود و دل بسته استبلكه ميانه رو و خويشتندار باش و از سستي و تنبلي دوري كن و براي كسب انچه مومن را گريزي از آن نيست ،تلاش كن. 5. خداوند روزي مومنان را از جايي مي رساند كه فكرش را هم نمي كنند علتش هم اين است كه وقتي بنده نداند روزي اش از كجا خواهد رسيد زياد دعا مي كند. 6. هركس غم روزي خود را بخورد ، برايش يك گناه محسوب شود. 7. حرامخواري زياد ، روزي را مي برد. 8. همانا بنده گناه مي كند و به سبب آن روزي از او گرفته مي شود. ***رشوه خواري*** 1. پيامبراكرم (ص):از رشوه گرفتن دوري كنيد كه آن كفر محض است و رشوه گير بوي بهشت را استشمام نمي كند.خدا لعنت كند رشوه دهنده و رشوه گيرنده و واسطه ي بين آن دو را. 2. امام علي (ع): پيشينيان شما از اين رو به هلاكت در افتادند كه مردمان را از حقشان باز داشتند و آنان به ناچار با رشوه آن را خريدند و آنان را به ارتكاب باطل و نادرستي وا داشتند و مردم هم از آن پيروي كردند. 3. امام علي (ع): و شما ميدانيد كه مسئول ناموس و جان و غنايم و احكام و پيشوايي مسلمانان ، نبايد شخصي بخيل باشد و نه در داوري رشوه گير كه در اين صورت حقوق را پايمال مي كند و حق را به حقدار نمي رساند. 4. امام صادق(ع): رشوه در قضاوت ، كفر ورزيدن به خداست.

:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
حديث جواني ***پيامبر اكرم (ص) درمورد جواني فرمودند : 1. بهترين جوانان شما كسي است كه به ميانسالان شما همانندي جويد وبدترين ميانسالان شما كسي است كه رفتار جوانان شما از او سر زند. 2. هركه در جواني دانش آموزد علم او همچون نقشي است دكه بر سنگ حك شود وهركه در بزرگسالي بياموزد كارش همچون نوشته بر روي آب است. 3. خداوند متعال به وجود جوانان عبادت پيشه بر فرشتگان مي نازد و مي فرمايد: بنگريد اين بنده مرا كه به خاطر من از شهوت خويش دست كشيده است. 4. برتري جوان عابدي كه در جواني خود راه بندگي پيش گرفته بر پيري كه در بزرگسالي به عبادت روي آورده همچون برتري فرستادگان خدا بر ديگر مردمان است. 5. سه چيز فراموشي را از بين مي برد(1- تلاوت قران 2- مسواك زدن 3- روزه) ***امام صادق (ع) در مورد جواني فرمودند: دوست ندارم جوان شما را جز به دو حال ببينم دانشمند يا دانش آموز زيرا اگر چنين نباشد كوتاهي كرده و چون كوتاهي كند ضايع گشته و چون ضايع گردد گنهكار باشد و چون گنهكار باشد سوگند به آنكه محمد(ص) را به حق بر انگيخت ،در اتش جاي گيرد. ***امام باقر (ع) فرمودند: اگر جوان شيعه اي را نزد من بياورند كه علم نمي آموزد من او را تنبيه مي كنم . ***امام صادق (ع) در مورد سرزنش فرمودند: 1.كسي كه مومني را سرزنش كند خداوند او را در دنيا و آخرت سرزنش كند. 2.كسي كه كار زشتي را آشكار كند همانند كسي است كه آن كار زشت را انجام داده است. 3.كسي كه مومني را به چيزي سرزنش كند، نميرد تا اينكه خود مرتكب آن كار شود.

:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
***پيامبر اكرم (ص) به امام علي(ع) فرمودند مومن بيست خصلت دارد كه اگر يكي را نداشت ايمانش كامل نيست: 1. در نماز جماعت حاضرند. 2. شتاب و جديت در پرداخت زكات دارند . 3. به مستمندان غذا مي رسانند. 4. دست نوازش بر سريتيم مي كشند. 5. لباس هاي خود را پاكيزه دارند. 6. بند لباس خود را به كمر مي بندند. 7. در خبرهايشان دروغ نمي گويند. 8. اگر وعده دهند خلف وعده نمي كنند. 9. اگر امانتي بگيرند در آن خيانت نمي كنند. 10. چون سخن گويند راست گويند. 11. زاهدان در شب هستند . 12. شير دلاوران روز هستند. 13. روز ها روزه مي گيرند. 14. شبها براي عبادت بلند مي شوند. 15. همسايه ها را آزار و اذيت نمي كنند. 16. همسايه از آنها آزار نبيند. 17. در روي زمين با آرامش و تواضع گام بر مي دارند. 18. به امور بيوه زنان توجه و رسيدگي مي كنند. 19. در تشييع جنازه ها شركت مي كنند. 20. تقوا دارند. ***امام صادق(ع) فرمودند: 1. مومن ياري كردنش نيكو و كم خرج است. 2. زندگي خود را خوب اداره مي كند . 3. از يك سوراخ دوبار گزيده نمي شود. 4. مومن از كوه محكم تر است زيرا از كوه چيزي گرفته ميشود ولي از دين مومن چيزي گرفته نمي شود و كم نمي گردد. 5. همه ي مردم همانند چهار پايايند مگر اندكي از مومنين و مومن غريب است.

:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
باب خصلت هاي مؤمن ***امام صادق (ع) فرمودند : ( براي مومن سزاوار است كه داراي هشت خصلت باشد)*** 1. هنگام شدائد و حوادث با وقار باشد . 2. هنگام بلا و گرفتاري شكيبا باشد. 3. هنگام فراواني نعمت شكر گزار باشد. 4. به انچه كه خدا روزيش كرده قانع باشد. 5. به دشمنانش ستم نكند. 6. بار خود را بر دوستانش نيفكند. 7. بدنش از او در رنج و زحمت باشد. 8. مردم از او در آسايش باشند . ***امام صادق (ع) فرمودند : ( 1.همانا دانش دوست مومن است 2. بردباري وزير اوست 3.عقل امير سپاهش است 4.مدارا برادرش است 5.و نيكي كردن پدرش است. ) ***امام علي (ع) فرمودند : (براي ايمان چهار ركن است )*** 1.توكل بر خدا 2.واگذار كر دن كارها به خدا 3.راضي بودن به قضاء خدا 4.تسليم شدن به امر خداي عزّ و جل. ***امام صادق (ع) فرمودند : 1. علم همراه با عمل است هركه علم پيدا كرد بايد عمل كند و هر كه عمل كند بايد علم داشته باشد. 2.علم عمل را صدا مي زند اگر پاسخش گويد مي ماند وگرنه كوچ مي كند. 3. هفتاد گناه از نادان آمرزيده ميشود پيش از انكه يك گناه عالم آمرزيده شود.

:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
امام رضا(ع) در مورد خواب فرمودند: خواب سلطان مغز است و مايه ي قوام و نيروي بدن. امام هادي(ع) در مورد خواب فرمودند: شب زنده داري خواب را لذتبخش تر مي كند. امام باقر(ع) در مورد خواب فرمودند: موسي به خداوند عرض كرد كدام بنده ات نزد تو منفورتر است خداوند فرمود: مردارشب و بيكار روز . پيامبر اكرم (ص) در مورد خواب فرمودند:از پرخوابي بپرهيزيد زيرا پر خوابي صاحب خود را در روز قيامت ؛ تهيدست مي گذارد0 امام صادق (ع) در مورد خواب فرمودند: پرخوابي ، باعث از دست رفتن دين و دنيا ست. امام كاظم (ع) در مورد خواب فرمودند: 1. خداوند از بنده ي پر خوابِ بيكار نفرت دارد. 2. چشمانت را به پر خوابي عادت نده زيرا چشم ها ناسپاس ترين عضو بدن هستند. امام باقر(ع) در مورد خواب فرمودند: هركه زياد بخوابد خواب هاي پريشان ببيند. پيامبر اكرم (ص) در مورد خواب فرمودند: 1. هيچ يك از شما با دستان چرب نخوابد پس اگر چنين كرد و گزندي از شيطان به او رسيد كسي را جز خود سرزنش نكند. 2. هر كه با وضو بخوابد ، اگر مرگش برسد نزد خداوند شهيد به شمار مي ايد. امام علي (ع) در مورد خواب فرمودند: مسلمان در حالت جنابت نمي خوابد و جز با طهارت به خواب نمي رود زيرا روح مومن به سوي خداوند مي رود و خدا آن را مي پذيرد و بركتش مي دهد و چنانچه اجلش رسيده باشد ان را در پناه رحمت خود قرار مي دهد و اگر هنوز اجلش نرسيده باشد آن را به همراه فرشتگان امين خود مي فرستد و ان را به كالبدش برمي گردانند. امام علي (ع) در مورد خرد فرمودند: 1. دشمن خرد هواي نفس است . 2. خداوند واجب فرمود ترك شراب خواري را به منظور نگهداري از خرد. 3. بدانيد كه آرزو خرد را دچار غفلت ميسازد و ياد خدا را به فراموشي مي سپارد. 4. هركس خردش كم باشد بد سخن گويد. 5. هركس به خردمندان گوش نسپارد ؛ خردش بميرد. 6. هيچ كس شوخي و مزاحي نكند مگر اينكه اندكي از عقل او كاسته شود. 7. با فرو گذاشتن كارهاي بيهوده خردت كامل مي شود . 8. بسيار انديشيدن در حكمت و دانش ، خرد را باز و شكوفا مي كند. 9. فرستاده ي تو بازگوكننده ي خرد توست ، و نامه ات رساترين سخنگوي توست.

:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1393 | نظرات ()