نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع

**خداوند در قران می فرماید :از پلیدی بت ها دوری کنید و از گفتار باطل اجتناب ورزید.*****پیامبر اکرم(ص) فرمودند:1-خداوند مرا به عنوان رحمتی برای جهانیان بر انگیخت تا ساز ها و نی ها و کارهای جاهلی را نابود کنم 2-دو آواز هستند که در دنیا و اخرت لعنت شده هستند :اواز نی به هنگام خوشی و شیون در مصیبت 3-اواز خوانی طلسم زنا است4-سه چیز دل را سخت می گرداندشنیدن لهو ،شکار کردن ، رفت و امد به دربار سلطان./*******امام صادق(ع) فرمودند :اوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای ان وعده اتش داده است در ان جای قران که می فرماید(و از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را خریدارندتا مردم را بی هیچ دانشی از راه خدا گمراه کنند و راه خدا را به ریشخند گیرند. برای انان عذابی خوارکننده خواهد بود) 2-اوازه خوانی از خود نفاق بر جای می گذارد .



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
***پیامبر اکرم (ص) فرمودند:1- من مزاح می کنم اما جز حق نمی گویم 2-مومن شوخ و شنگ است ومنافق اخمو و عصبانی 3-شوخی زیاد آبرو را می برد 4-و همچنین به امام علی (ع) سفارش کردند که شوخی مکن که ارج و احترامت از بین می رود و دروغ مگو که نورانیتت از میان می رود.***********امام علی (ع) فرمودند: 1- هیچ انسانی شوخیی نکرد مگر اینکه پاره ای از عقل خود را دور انداخت 2- شوخی کینه بر جای می گذارد**********امام صادق (ع) فرمودند:1- هیچ مومنی نیست جز اینکه در او دعابه است پرسیدند دعابه چیست فرمود همان شوخی است2-امام صادق از یونس شیبایی پرسیدایا با یکدیگر شوخی هم می کنید یونس گفت: کم امام فرمودند این گونه نکنیدزیرا شوخی از خوش خویی است و تو بدان وسیله برادرت را شاد می سازی و پیامبر برای اینکه کسی را شاد کند با او شوخی می کرد . 3- هرگاه مردی را دوست داشتی با او نه شوخی کن نه مجادله .********نمونه ای از شوخی پیامبر : پیر زنی نزد پیامبر آمد حضرت به او گفت :پیر به بهشت نمی رود پیر زن گریست حضرت فرمود در ان روز تو پیر نخواهی بود چون خداوند متعال می فرماید: (ما انان پدید آوردیم و ایشان را دوشیزه گردانیدیم).

:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع

****در یک وب سایت نوشته بود: اگر به یک مجرم هم بگوییم در مورد انسان جمله بنویس بهترین سخن را می نویسد پس عمل کردن مهم است نه علم ******** من در جوابش چنین نوشتم: از کوزه همان تراود که در اوست و یک مجرم بخاطر خدا سخن نمی گوید بلکه به خاطر جلب نظر مردم یک چنین انشایی می نویسد تا مردم او را ترک نکنند چون هرچه باشد به این مردم نیاز دارد.ومن احادیث زیادی خوانده ام که وقتی یک تکه کاغذ از تو در این دنیا می ماند که روی ان سخن نیکی نوشته ای به ازای هر کلمه ی ان از خداوند پاداش دریافت می کنی و این را بدان که خداوند در قران می فرماید ایا برابرند کسانی که می دانند وکسانی که نمی دانند.ولی انسان نادان نمی داند به چه عمل کند همین فتوا های وهابی ها را ببین با اینکه با عقل جور در نمی اید ولی ببین چه تعداد افراد نادان به ان عمل می کنند پس عمل و علم در کنار هم معنی می یابند.و هر کدام نباشد دیگری هم ناقص می شود و به درد نمی خورد



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
امید وارم واقعا بخوانید و با عجله رد نشوید.

:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع

امام علی (ع) فرمودند مواظب افکار خود باشید زیرا موجب رفتار شما می شوند و مواظب رفتار خود باشید زیرا انسان در قیامت بر اساس رفتارهایش در دنیا مواخذه می شود وهمچنین در مورد تاثیر همنشین بر روی انسان احادیث فراوانی نقل کرده اند  در حقیقت همنشین بر روی افکار تاثیر می گذارد پس باید در انتخاب همنشین دقت کرد و در جهان امروزی همنشین فقط شخص نیست و کتاب و اینترنت و تلوزیون  و ماهواره نیز همنشین انسان به شما می ایند چون روی افکار انسان تاثیر می گذارد پس مواظب باش که با چه کسی همنشین می شوی و سعی کن همیشه برای خود همنشینی انتخاب کنی که  تو را از گناه کردن بازدارد و به خدا نزدیک کند و به نظر من   سایت ها و کتاب هایی که احادیث اهل بیت خدا در آن است بهترین همنشین برای انسان می تواند باشد. ولی باید توجه داشت که این همنشینی انسان را دچار گوشه نشینی و غرور و خود بزرگ بینی  و  دوری از جامعه نکند . و طبق فرمایشات امام علی (ع) ابله یا افراط میکند یا تفریط پس ما نباید افراط و تفریط کنیم و از جامعه دوری کنیم



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
بسم تعالی معنی لغوی هوای نفس یعنی هر خواسته ای که انسان دارد مثلایکی می خواهد دکتر شود و دیگر می خواهد ازدواج کند و یکی دیگر می خواهد طوری عبادت کند که بتواند روی آب راه برود. پس هرکس هوای نفس نداشته باشد هیچ فعالیتی نمی کند پس هوای نفس یک نعمتی است که خداوند در وجود انسان قرار داده تا انسان بی تحرک نشود پس اگر ما به خوبی خواسته های نفسانی بشناسیم و بتوانیم آنها را در یک مسیر قرار دهیم و آن را مدیریت کنیم ما پیشرفت خواهیم کردو به هدف هایمان می رسیم . اما وقتی هوای نفس را به گروه های مختلفی تقسیم کردیم باید مواظب یک گروه که شهوت نام دارد باشیم زیرا بسیار قدرت مند تر از سایر گروه ها است واگر به آن فرصت دهیم در یک لحظه همه ی گروه های دیگر را نابود می کند و ما را تحت شعاع قرار می دهد و مدیریت ما را می گیرد و بجای اینکه ما آن را مدیریت کنیم آن ما را مدیریت میکند و به دیگر به هیچ عنوان نمی شود بر آن مسلت شد مگر اینکه از خداوند کمک بگیریم که خداوند بر هر چیزی تواناست . و به همین دلیل است که دین اسلام همیشه انسان ها را به دوری از شهوت رانی دعوت می کند و هرچیزی مانند الکل را که عقل را ضایع می کند حرام اعلام کرده است . اولیای خداوند حتی تصمیم گیری با خشم را نیز جایز نمی دانند . در این دنیا اگر درست هدف گذاری کنیم و تعداد خواسته ها و آرزو ها را کم کنیم حتما به خواسته هایمان میرسیم کما این که در بررسی زندگی نامه افراد تک رقمی کنکور به این نتیجه می رسیم که همه ی آنها بدون استثنا فقط هدفشان این بوده که در آزمون کنکور 100% بزنند حالا به هر روشی که شده باشد ولی هدف افراد ناموفق در کنکور یک مورد نیست و چندین هدف مختلف دارند بعنوان مثال به سختی کنکور فکر می کنند به رقابت فکر می کنند به ازدواج فکر میکنند به شغل آینده فکر می کنند به دانشگاه فکر می کنند به نا موفق شدن فکر می کنند به پشت کنکور ماندن فکر میکنند به سربازی هم فکر میکنند به اینترنت چت فیلم مجاز و غیر مجاز فکر میکنند و تنها چیزی که اصلا به آن فکر نمیکنند 100% زدن آزمون است و در آخر می گویند کنکور سخت بود و ما را در هم شکست ولی نمی گویند که ما خودمان قبل از کنکور شکست را پذیرفته بودیم .

:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع
******پیامبر اکرم (ص) فرمودند: آفت زیرکی غرور است،افت شجاعت تجاوز ،آفت بخشندگی منّت ، افت زیبایی تکبّر ، آفت عبادت سستی ،آفت سخن دروغ ، آفت علم فراموشی ، آفت بردباری سبکسری ، آفت بزرگ زادگی فخرفروشی ، آفت سخاوت زیاده روی ، آفت دین هوای نفس است . ******** امام علی (ع) فرمودند:هرچیزی آفتی دارد آفت حیا ناتوانی است ، آفت عبادت ریا ، افت بردباری خواری ،آفت نیرومندی از حد گذراندن ،افت خرد هوس ، آفت ایمان و یقین شرک است ، آفت نعمت ها ناسپاسی ، آفت طاعت نافرمانی ، آفت زیرکی حیله گری ، آفت دین بدگمانی است ، آفت مشورت در هم شکستن آراء است ، آفت شاهان بدرفتاری ، آفت وزیران بدسگالی ، افت عالمان دوست داشتن ریاست ، آفت زمامداران ضعف سیاست و تدبیر است ، آفت لشکر سرپیچی از فرماندهان است ، آفت تمرین و ریاضت -->چیره شدن عادت است، آفت پارسایی کمی قناعت ، آفت رعیت نافرمانی ، آفت قاضیان طمع است ، آفت اشخاص عادل کمی پارسایی است ، آفت شخص شجاع بی احتیاتی و وانهادن دور اندیشی است ، آفت قدرتمند ناتوان شمردن دشمن است ، آفت بخشش تاخیر و تعلل ورزیدن و ولخرجی است، افت صرفه جویی بخل است ، آفت هیبت و شکوه شوخی کردن است ، افت جستجو کامیاب نشدن است ،آفت ریاست فخر فروشی ، افت پیمان ها خوب رعایت نکردن است ،افت دور اندیشی و احتیاط کار از کار گذشتن است ، آفت کشورداری سستی در همایت از کشور است ،افت گزارش دادن دروغ نقل کردن ، آفت علم عمل نکردن ، آفت عمل نداشتن خلوص ، ا فت بخشندگی نادانی است ، افت مردم عالم فاسد است ، آفت عدالت ستمگر قدرتمند است ، افت آبادانی ستمگری فرمانروا است ، آفت قدرت خودداری از نیکوکاری است ، افت خوبی همنشین بد است ، افت زندگی بی تدبیری است ، افت کارها ناتوانی کارگزاران است ، افت سخن گفتن پرگویی است ، بدترین آفت خرد =خود بزرگ بینی است ، سر آمد آفتها شیفتگی به لذتها و خوشگذرانی است .

:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : افشين محمدزاده زارع

در قران کریم امده است : 1.سزای هر بدی ،بدیی همانند آن است .پس کسی که گذشت کند و آشتی ورزد مزدش با خداست . به راستی خدا ستمکاران را دوست ندارد. 2. پرهیزکاران کسانی هستند که در توانگری و تنگ دستی انفاق می کنند و خشم خود را فرو می خورند و از خطای مردم در می گذرند ، و خدا نیکوکاران را دوست دارد. پیامبر اکرم (ص) فرمودند : هرگاه خشمی برای شما پیش آمد، با با عفو و گذشت آن را از خود دور کنید زیرا در روز رستاخیز آواز دهنده ای جار می زند هر کس به گردن خدا مزدی دارد بر خیزد و کسی جز بخشایندگان بر نخیزند. آیا نشنیده اید که خدای متعال میفرماید هر کس ببخشد و آشتی ورزد مزدش با خداست؟ پیامبر اکرم (ص) همچنین می فرماید: 1. خدا بسیار با گذشت است و گذشت را دوست دارد 2. هر کس پر گذشت تر باشد عمرش دراز شود 3. گذشت بر عزت بنده می افزاید پس گذشت کنید تا خداوند شما را عزت بخشد 4. از لغزش های خطا کاران در گذرید تا بدین سبب خداوند شما را مقدرات نا گوار نگه دارد. امام باقر (ع)فرمودند : پشیمانی از گذشت برتر و آسان تر از پشیمانی حاصل از کیفر کردن است . امام صادق (ع)فرمودند: سه چیز از خصلت های ارزشمند دنیا و آخرت است 1. گذشت از کسی که به تو ستم کرده است 2. پیوستن به کسی که از تو بریده است 3. بردباری ورزیدن در برابر رفتار جاهلانه دیگران . امام علی (ع) فرمودند به فرزندش امام حسن (ع)فرمود: هرگاه فردی از غلامان و زیر دستان تو به سبب گناهی سزاوار کیفر شد او را به وجهی نیکو سرزنش کن ، زیرا سرزنش همراه با گذشت برای کسی که عقل و فهمی دارد دردناکتر از کتک زدن است. امام علی (ع) فرمدند : به نیکی پاداش بده و از بدی درگذر ،به شرط آنکه به دین لطمه ای نزند یا در قدرت اسلام ضعفی پدید نیاورد . چون گذشت به همان اندازه که شخص بزرگوار را درست می کند به همان اندازه شخص فرو مایه را تباه می گرداند.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1393 | نظرات ()